HTML

Így Jártunk Blog

Mi így jártunk, most itt vagyunk. Te hogy jártál? Oszd meg velünk az ellenkező nemmel kapcsolatos tapasztalataidat, vagy épp kérj tanácsot, mi segítünk. Vagy így, vagy úgy! Vagy csak jót nevetünk, de nem csak rajtad, magunkon is.
Levelet ide várunk: igyjartunkblog@gmail.com

Mi IJnk, ki vagy a blogoszférában, jegyeztessék meg a te URLed, jöjjön el a te autoposztered, legyen meg a te elsőzésed, mint a gépen, úgy a telón is! Mindennapi pináját add meg Dövannak ma, és bocsásd meg Jokkának az MNKzást, miképpen a kislánynak is megbocsátják a "transzformációkat"! És ne vígy minket a kényelmi állandóba, de szabadíts meg minket a Coelhótól! Mert tiéd az oldalsáv, a tartalom és a sávszél mindörökké. Úgy legyen.

Friss topikok

Instant Coelho



Az ÍJ szépsége bölcs haraggal támad.

Így Járós Extrák

Szűrés engedélyezése

http://csajokespasik.blog.hu/2014/06/13/nem_baratno_hanem_potanya_vagyok

A bejegyzés trackback címe:

https://igyjartunk.blog.hu/api/trackback/id/tr816298800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

mütyür 2014.06.13. 07:46:49

döntsd el, jó-e ez így neked vagy sem. nem értem, miért félsz a beszélgetéstől. miért ne lehetne kérdezni? ti most akkor csak egymás mellett éltek?

a főzésben nem segítésen mindig elcsodálkozom. én pont azt tapasztalom, hogy ki se lehet lőni a férfiakat a konyhából, kifejezetten szeretnek kuktáskodni. persze, ha a férfi első kérdésére, hogy segíthet-e, azt feleled, hogy nemneeeem, menj csak tv-zni, akkor nem kell csodálkozni, ha többet nem kérdezi meg :P

mütyür 2014.06.13. 07:48:14

éééésssss végre péntek !!! :D

Father Justice ♋ 2014.06.13. 08:09:07

Nincs itt semmi látnivaló. Kényelmi állandó vagy, mint a nők 90%-a, csak a te szinted jóval alacsonyabb a halmaz átlagánál. Ugyanis a többség annyira azért nincs lepukkanva, hogy évekig együtt maradjon egy elhízott, igénytelen, a fejét nagy ívben leszaró bunkóval a felerezsi mentén úgy, hogy közben még a kényelmi szolgáltások terén is maximálisan odateszi magát nap mint nap. Mondhatnám, hogy fogyjál le, hogy válogatási helyzetbe kerülhess, de rajtad a tényadatok alapján az sem segítene.

Azért van egy jó hírem is:

"A másik veszélye ennek a felállásnak: amikor megunta bennem az anyut, keres egy nőt, akivel eljátszhatja, hogy igenis férfi. És akkor hoppon maradok."

Nem maradsz hoppon, mert ha lesz is ilyen nemronda nő, őt legfeljebb kúrogatni fogja, ráadásul a felvázolt külsőségek alapján ezt kizárólag pénzért teheti majd. Mivel a felerezsin megspórolt összegből csak módjával lehet duhajkodni, nem kell attól tartanod, hogy napokra eltűnik bejelentés nélkül.

Egyszóval a kényelmi állandója akár még évtizedekig te lehetsz - ha jól viselkedsz.
Ez is alapból több, mint a semmi, a te nézőpontodból pedig egyenesen a minden.

Sadist 2014.06.13. 08:33:46

Ha a poszterina főz az emberére és a faszi elhízik, akkor az most kinek a hibája? :D
Mindent megcsinál helyette és csodálkozik, hogy lusta és elhízott lesz? Noooormális?

mütyür 2014.06.13. 08:37:01

@Sadist: attól, mert vki eszik, nem kell rögtön el is hízni :P

pretty kitty 2014.06.13. 08:41:36

Colj la h "Kiszfijam ne cemtelenkedd a kukkoloz bacival, nemilliiiiik!!!!" XDDDDDDDDDDDD

Bundabandi® (Cookie Bunny) 2014.06.13. 08:44:43

@mütyür: "én pont azt tapasztalom, hogy ki se lehet lőni a férfiakat a konyhából, kifejezetten szeretnek kuktáskodni."

Akkor én horgásztam rossz helyen! :D A hagyma pirításán és a kavargatáson kívül eddig egyik sem rajongott a kuktáskodásért. Valahogy ezeket mindegyik szerette, de nem tudom miért. :) Mondjuk az anyjuk is olyan volt, hogy "fiam, kész az ebéd!" és nekik csak enni kellett. Én be szoktam fogni őket, ami sokszor morgolódást szült. Ha jól emlékszem azt egyik sem kérdezte, hogy segíthet-e. :)

Bundabandi® (Cookie Bunny) 2014.06.13. 08:45:42

@mütyür: minden a nő hibája, megszokhattad volna már! :D

mütyür 2014.06.13. 08:51:13

@Bundabandi (Cookie Bunny): na sok függ az anyukán, persze. de a kavargatás is segítség ám! :) addig sem egyedül van az ember a konyhában, van kivel dumálni stb. :)

nyilván a nők a hibásak. ha szarul főznek az is, ha meg túl jól, akkor is :))

Bundabandi® (Cookie Bunny) 2014.06.13. 09:00:18

@mütyür: Én zenét szoktam hallgatni főzés közben, énekelek és táncolok. XD Úgy sokkal jobban megy!

leonito77 2014.06.13. 09:26:05

@Bundabandi (Cookie Bunny): Akkor itt vagyok én ellenpéldának.

Én imádok főzni és "sajnos" a legtöbb eddigi páromnál klasszisokkal jobban is teszem. Oké, ez nekem hobbi is, drága alapanyagok, különleges ételek, több ország konyhája, stb...

Így sokszor főztem én, mert jót akartam enni. És itt éreztem azt, hogy mintha történt volna némi szerepcsere. Valahol belül. De aztán eloszlattam azzal, hogy akkor is főzök szinte mindennap, amikor nincsen párom. Kell is, mert sportolok és rengeteget vacsorázom.

Az első hosszabb kapcsolatomban még én is úgy gondoltam, főzzön, mosson, takarítson a nő... de ma már ez nekem rég nem prioritás. Úgy vélem a házimunka csak az élet egy apró része és nem vitaforrás két ember között. Mellesleg a közös főzés az igen is szexi, jó időtöltés, persze kell egy minimális alá, fölé rendelt viszony, ami attól függ, hogy ki készíti az ételt és ki segít. (egyszer így, egyszer úgy)

Sadist 2014.06.13. 09:29:09

@mütyür: Lehet olyan kaját főzni, amitől nem fog elhízni :)

mütyür 2014.06.13. 09:35:58

@Sadist: vagy szimplán mindenből mértékkel enni :)

mondjuk még mindig hízókúrára vagyok fogva, én pl. elég rosszul viselem a szinte-folyton evést :)

Sadist 2014.06.13. 09:36:48

@Bundabandi (Cookie Bunny): Ha engedte, hogy a faszija így elkényelmesedjen, akkor bizony a poszterina felelőssége is felmerül.

Bundabandi® (Cookie Bunny) 2014.06.13. 09:38:38

@leonito77: "kell egy minimális alá, fölé rendelt viszony, ami attól függ, hogy ki készíti az ételt és ki segít." Bizony! :)

Nálunk pont most volt belőle egy kis vita. Kértem, hogy segítsen, de ilyenkor megy a saját feje után (és ez nem csak a főzésnél van így). Mondtam neki, hogy először ezt rakja bele, majd azt... erre durr bele mindent a fazékba. Szerinte az úgy is jó lesz.... Megkérdeztem, hogy miért csinálja totál ellenkezőjét, mint amint mondok? :D

Bundabandi® (Cookie Bunny) 2014.06.13. 09:42:37

@Sadist: Na persze! Majd a nő felel azért, ha a pasi elkényelmesedik? Akkor tényleg az anyukája lehet max. Egy felnőtt férfi tudja már helyén kezelni a dolgokat!

És akkor ha a nő kicsit meghízik, akkor az a faszi hibája is??? LOL! Eddig valahogy nem erről papoltál! Vagy ez csak fordítva érvényes? :P

leonito77 2014.06.13. 09:49:40

@Bundabandi (Cookie Bunny): Mert lehet, hogy valamennyire ego kérdést csinál belőle. Nem igen van recept, amit valaha is úgy készítettem el, mint ahogyan az le volt írva, általában azért alakítottam rajta mindig, ha minimálisan is.

Na, de ha az ember valakinek segít, akkor tudomásul kell venni, hogy ott az ő szájíze, stílusa érvényesül és én meg csak keverek, aprítok, tulajdonképpen együtt mindent, csak ő mondja meg, mit, mikor, hogyan. Amikor meg én főzök, akkor meg én.

Szerintem ez egy apróság és simán megtanulható. Régebben, ha a párom főzött, simán kikaptam a kezéből a fakanalat. Mondjuk mosolygott rajta, és én észre sem vettem magam. Aztán rájöttem én is, hogyan kell ezt.

Sadist 2014.06.13. 09:52:25

@Bundabandi (Cookie Bunny): "És akkor ha a nő kicsit meghízik, akkor az a faszi hibája is???"

Igen. Ha a férfi főz rá, akkor főleg. A kisbálna a tengerbe való, csak sok embernek nincs elég érdekérvényesítő ereje és inkább tűri, hogy a párja szép lassan elkényelmesedjen.

mütyür 2014.06.13. 09:54:34

@leonito77: ezért tudnak jobbakat főzni a férfiak, mert nem szigorúan a recept szerint konyháskodnak :)

Bundabandi® (Cookie Bunny) 2014.06.13. 10:20:28

@Sadist: Szerintem meg a párom csináljon mindent saját belátása szerint, nem szólok bele. Ha nagyon zavar, akkor figyelmeztetem, hogy szerintem nem jó irányba halad, de ennyi. Nem kell senkit irányítani, felnőtt emberek vagyunk.

@leonito77: A recepteken én is szoktam változtatni, de ha felcseréli dolgok sorrendjét, akkor nem biztos, hogy jó lesz. :)

TBal 2014.06.13. 10:23:40

@Bundabandi (Cookie Bunny): @leonito77: Csodálkoztam, hogy hogy van ennyi hozzászólás, aztán rájöttem, hogy mert a kaja a téma :)

Én is szeretek fözni, néha én fözök, néha a párom, néha meg rendelünk. Mindenkinek megvan a saját szakterülete, hogy mit tud jól elkészíteni, és akkor a másik segít, vagy nem :).

TBal 2014.06.13. 10:31:36

@mütyür: "ezért tudnak jobbakat főzni a férfiak, mert nem szigorúan a recept szerint konyháskodnak :) "

Miért, a nök igen?

Sadist 2014.06.13. 10:36:44

@TBal: Mondjuk úgy, hogy a férfiak kreatívabbak és jobban mernek kísérletezni.

Szöszi 28 2014.06.13. 11:04:44

@Sadist: Volt már olyan, hogy csak azért kerültek bele bizonyos zöldségek a kajámba, hogy szebb, és színesebb legyen az eredeti ötletnél :D Mindenki röhögött rajta, hogy színek alapján főzöcskézek, de azóta havonta egyszer-kétszer elkészíti mindenki, aki kóstolta :D

TBal 2014.06.13. 11:07:01

@Sadist: a kreativtásnak mi köve van ahhoz, hogy farok vagy punci van a lába között?

TBal 2014.06.13. 11:10:51

@mütyür: én nem vettem észre, hogy ez így általánosságban nemfüggö lenne: az anyám pl. mindig kavart valamit a recepteken: mindig sikerült elcsesznie úgy, hogy az én ízlésemnek mégse feleljen meg, pl. belerakott egy plusz hozzávalót, amit utálok és aminek az íze átjárja az egész kaját, vagy kihagyta a kedvenc hozzávalómat, mondván van egy ember, aki azt nem szereti, így szopjon a 9 másik, aki meg igen (a mazsola kihagyása ilyen indokkal pl. régi sérelmeim közé tartozik... :)).

TBal 2014.06.13. 11:11:40

@TBal: mármint: ...hogy az embernek f...

hany eves a kapitany 2014.06.13. 11:11:57

Azért nem érdemes ezt folytatni, mert te nem szereted ezt a pasit. Blöe

TBal 2014.06.13. 11:13:05

@Szöszi 27: akkor halljuk a receptet :)

mütyür 2014.06.13. 11:15:59

@TBal: nyilván vannak kivételek, mint mindig :) nekem az otthoni kaja gyerekkorom óta ált. a WC-ben kötött ki, kb. olyan indokokkal, amit te is írsz :) én pl. rendszeresen úgy kaptam meg a kedvenc sütimet, hogy került bele mazsola, amit semmi szín alatt nem eszek meg... így aztán a "kedvenc" sütiket sem ettem meg soha :) akkor meg jött a siránkozás, hogy miért nem eszem meg... pfff :)

Bundabandi® (Cookie Bunny) 2014.06.13. 11:17:41

@TBal: Ez ugye költői kérdés volt Sadist felé? XD

Bundabandi® (Cookie Bunny) 2014.06.13. 11:24:45

@mütyür: én meg azért (is) tanultam meg főzni, mert apám repertoárja kb. 4 féle kajában merült ki. Sült csirke, pörkölt, halászlé, rántott hús.

TBal 2014.06.13. 11:29:46

@mütyür: Eh, jól müködhetett otthon a kommunikáció köztetek az anyukáddal ilyen téren (jó, ezt mondhatnám magamra is - bár én próbálkoztam közvetítani az óhajaimat, de ha vot egy recept és kértem, hogy tartsa magát hozzá, valahogy az se sikerült - és persze nem úgy müködött, hogy "mit szólnál hozzá, ha...", hanem mindig utólag értesültem róla, hogy x helyett y hozzávaló került bele, amivel sikerült lerombolnia az izgatott várakozásomat - sejtheted, hogy utána milyen nagy lelkesedéssel segítettem...).

A mazsoláról tudom, hogy megosztó dolog, nálunk csak az öcsém nem szerette, de az pont elég volt, hogy jöjjön a duma, hogy utólag egyek hozzá.

Szöszi 28 2014.06.13. 11:32:26

@TBal: Hát nem fogsz hanyatt esni a bonyolultságától. Cukkinis-tejszínes-csirkemellet akartam csinálni. De, hogy szép színes legyen tettem bele piros és sárga kaliforniai paprikát :) Nem is gondoltam volna, hogy az ilyen szuper ízt ad majd neki. Tésztával vagy rizzsel tök jó, vacsira anélkül szoktam csak magába. Reszelt sajt a tetejére oszt ennyi :)

Úgyis fos a poszt, TÖBBIEK, írjátok meg nekem a specialitásotokat, hogy ötleteket gyűjtsek! :D

leonito77 2014.06.13. 11:38:08

@mütyür: @TBal: @Bundabandi (Cookie Bunny): Akkor most ajándék! Tőlem, nektek. Én fejlesztettem ezt a paradicsomsalátát. Mindenféle grillhez, natúr sült húshoz jól megy, de én még magában is imádom.

Ime:

1 kis citrom leve
3 evőkankanál tökmagolaj
3 evőkanál olívaolaj (extra szűz)
1 kis fej lilahagyma nagyon apróra vágva
3 gerezd fokhagyma zúzva
3 cent szójaszósz
negyed teáskanál cukor
2 evőkanál zöldfűszeres fehérborecet
1,2,3 kis csili apróra szelve ízlés szerint
1-2 kg paradicsom felvágva (legjobb a koktél pari felezve)

mütyür 2014.06.13. 11:39:21

@TBal: ó, én mondtam, mit (nem) akarok, falra hányt borsó lett a vége mindig :))) én meg mindig azt kaptam, hogy hát szedjem ki belőle a mazsolát :P

leonito77 2014.06.13. 11:41:27

@Szöszi 27: Bónusz:

Itt a grillszezon, így tessék, itt egy nagyon jó grillpác, ezt is én találtam ki. :) (sertéshez isteni, én tarjával szoktam készíteni)

1 kis fej vöröshagyma lereszelve (az aprólyukú reszelőn)
5 gerezd fokhagyma zúzva
2 púpos kávéskanál erős pista
4-5 cent szójaszósz
olaj, kb 1 deciliter
2 kávéskanál őrölt kömény
2 kávéskanál őrölt majorana
1 kávéskanál cukor
2 kávéskanál só (mivel ez rövidpác)
3 kávéskanál őrölt pirospaprika (fűszerpaprika)
3 evőkanál mustár
3 evőkanál zöldfűszeres fehérborecet (vagy sima is jó)
frissen őrölt fekete bors és tarka bors

leonito77 2014.06.13. 11:46:17

Szintén saját találmány az én tavaszi penném:

4 személyre hozzávalók.

0.5kg penne tészta
3 normál, vagy kisebb cukkini
2 kisebb fej vöröshagyma
1 fej fokhagyma
3 normál csili (aki nem szereti, ha picit csíp ki is hagyhatja, de egyet azért érdemes)
6 "szál" szardella olajával együtt
2 doboz hámozott konzervparadicsom a levével (kb 2* 400 grammos)
25 dkg koktélparadicsom
6-8 csík füstölt bacon
5 dkg parmezán, ugyanennyi pecorino romano sajt reszelve
só,bors, oregánó, bazsalikom, csipet kakukkfű, extra szűz oliva olaj

Előkészületek:

A koktélparadicsomokat megmossuk, ketté vágjuk, tepsibe tesszük vágott felükkel felfelé, meglocsoljuk extra szűz oliva olajjal és betesszük a sütőbe olyan 50 percre, egy órára 120 fokon hőlégkeverésen. A paradicsom majd gyönyörűen összesül és igen kellemes íze lesz.

A fokhagymát megpucoljuk, lezúzzuk, a vöröshagymát apróra vágjuk, a csilit apróra vágjuk, a konzervparadicsomokat egy tálba öntjük és a paradicsomokat rusztikus darabokra vágjuk.

A cukkiniket 4 felé vágjuk hosszában, a szivacsos magos részt kivájjuk, majd minden darabot hosszában újra megfelezünk (így egy cukkiniből nyolc darab lesz) majd ezeket olyan 3 centis darabokra szeleteljük, akkorára kb. mint a penne.

Serpenyőben forró oliva olajban (mindig extra szűz) megpároljuk, sütjük, közben sózzuk borsozzuk, kissé barnulni kezd, akkor már jó. Félre tesszük, a vöröshagymát ugyanebben a serpenyőben megpároljuk, enyhén karamellizáljuk, majd azt is félretesszük.

A bacont vékony csíkokra szeljük, elkezdjük megpirítani egy kis oliva olajon, közben hozzá adjuk a szardella filét is. Eközben elkezdjük megfőzni a pennét.

Amikor a bacon szép barna és ropogósnak néz ki, hozzáadjuk a fokhagymát és a csilit is. 1-2 percig pirítjuk kevergetve, hogy a fokhagyma le ne égjen, majd hozzáadjuk a vöröshagymát és a cukkinit. Tüstént a paradicsomkonzerveket is a levükkel együtt. Sózzuk, borsozzuk, ízesítjük bazsalikommal, oregánóval és egy kis kakukkfűvel ízlés szerint.

Jól összerottyantjuk, hagyjuk kissé sűrűsödni, közben a tészta kész (al dente) azt leszűrjük. A mártásba keverjük a kétféle reszelt sajtot. Ízeket korrigáljuk, ha kell. Összeforgatjuk a tésztával, had járja át az egészet a szósz, majd lezúzzuk a tűzről és végül beleforgatjuk az előzőleg megsütött koktélparadicsomokat is.

Reszelt sajttal és friss bazsalikomlevéllel a tetején tálaljuk.

Egyszerű, finom és nagyon könnyű kis vacsora.

TBal 2014.06.13. 11:47:44

@mütyür: hát gondolom, erre egy amerikai sulikban használt osztályzattal reagáltál (B+)...

Bundabandi® (Cookie Bunny) 2014.06.13. 12:10:49

@leonito77: Onnantól, hogy "3 gerezd fokhagyma" felejtős, mert az ember nem eszi meg. XD

Egyébként én szeretek "egyszerűen" főzni. Nem jönnek be a 20 féle fűszerrel és számomra "extra" hozzávalókkal készült ételek. (bocsi! :P) Ezekből én ált. le szoktam hagyni egy csomó mindent és úgy készítem el. :D

@Szöszi 27: Ez jól hangzik! :) Ilyesmit én is szoktam. :)

Szöszi 28 2014.06.13. 12:12:34

@leonito77: Látom szereted használni a hagymát :D Helyes! Én is imádom :)

TBal 2014.06.13. 12:13:03

@Bundabandi (Cookie Bunny): eh, az én fokhagymalevesembe 2-3 fej (nem gerezd) fokhagyma megy, de abban nem lesz csípös.

mütyür 2014.06.13. 12:14:07

@Szöszi 27: hagyma/fokhagyma alap :) csak sütibe nem teszek :D

Bundabandi® (Cookie Bunny) 2014.06.13. 12:18:25

@TBal: Egyszer említettem csak a fokhagyma levest, de olyan fejet vágott.... :D Mikor nincs ott, akkor szoktam csempészni bele (ritkán veszi észre). Ha viszont együtt főzünk, ez lehetetlen. Meglátja a kezemben és elkerekedik a szeme, hogy "azt bele akarod rakni????". :)

leonito77 2014.06.13. 12:26:30

Akkor egy örök klasszikus leegyszerűsítve.

Carbonara: 2 főre

Kell tejszín, két főre kb, egy deciliter 30%-os (habtejszín).

3 gerezd fokhagyma zúzva. 10 dkg parmezán reszelve.
10 dkg bacon.
30 dkg penne
2 tojás sárgája
extra szűz olíva olaj
opcionális: egy csili apróra vágva (én imádom)
elkészítés:

Bacont felcsíkozzuk, a tésztának a vizet feltesszük forrni, majd mehet bele a tészta és al dentére főzzük.

a tojások sárgáját a tejszín 1/3-ával összekeverjük.
egy löttyintés olíva olajba mehet a bacon egy serpenyőbe.

Amikor a bacon szép piros beletesszük a fokhagymát és a csilit és kábé két percig pirítjuk állandóan keverve, majd ráöntjük a tejszínt és beforraljuk kissé.

mehet bele a reszelt parmezán és egy gondolatnyi a tészta főzővizéből. Majd mehet hozzá a penne, jól átforgatjuk, a gázt elzárjuk, majd mehet a tejszínes tojássárgája. Villámgyorsan összekeverjük, de vigyázzunk, nehogy égjen a gáz, mert akkor rántotta lesz :)

Azonnal tálaljuk, hamm :)

Bundabandi® (Cookie Bunny) 2014.06.13. 12:29:31

@leonito77: öööö én nem hevíteném az extra szűz olivaolajat... de ez én vagyok. A végén meglocsolni vele ok, de az nem egy sütőolaj, én legalábbis így tudom és nem is szoktam sütni vele. Arra jobb a vaj, vagy a kókuszolaj, napraforgó olaj. Plusz az extra szűznek számomra van egy olyan jellegzetes íze, amit nem szeretek bizonyos kajákban.

Kerestem is egy cikket róla, nyilván nem szentírás: http://www.betegszoba.hu/cikkek/egeszseges_eletmod/ne_fozz_extra_szuz_olivaolajjal!/

Mondjuk ettől még főzhetsz vele! :D

Szöszi 28 2014.06.13. 12:32:39

@mütyür: háh, akkor hasonlóan főzünk :D

leonito77 2014.06.13. 12:36:19

@mütyür: Igen, de csak olyannal amiben nincsen hozzáadott cukor. a főzőtejszín csak 20% zsírtartalommal bír, míg a habtejszín 30%-al így sokkal jobb az íze.

@Bundabandi (Cookie Bunny): Nyugodtan hevítheted, az olaszok évszázadok óta így főznek és minden profi olasz konyhán is ez az ügymenet. Akkor kell másik olaj, ha extra magas a hőmérséklet, mint például wokban sütés, ételek rántása, ilyesmi.

Az extra szűz olíva olajnak a varázsa pont az ízében van. Persze aki nem szereti használhat semleges ízű olajat, de egy olasznak el ne mond :)

Ja igen. A tészta természetesen durum tészta. Ha olcsón szeretnéd, az aldiban a carloni márkájú Olaszországban készült közepes minőségű durum tészták 200 forintért kaphatóak. 500 grammos kiszerelésben. Szardella filét is itt érdemes venni. Parmezánt nagy tételben (olyan 2 kg) a metróban és kijön 4000 alatt kilója. több évig eláll, nem fog megromlani.

mütyür 2014.06.13. 12:42:52

@leonito77: hmm... na ezt majd kiprószálom, kössz :))

@Szöszi 27: mindig úgy főzünk, hogy egymásra nézünk, mi az első lépés. aztán közös felkiáltással elkezdünk hagymát pirítani. minden más csak ráadás a kajához :))))

múltkor tepsiskrumplira vágytam. krumpli megfőz, felkarikáz, ráönteni a pirított darálthúst (hagyma, blabla), tejszínes, sajtos szósszal felöntöttük, tetejére rászórtunk még sajtot, be 10 percre a sütőbe. ritkán receptezünk, van vmi alapötlet, aztán megnézzük, mi van a hűtőben :)))

Bundabandi® (Cookie Bunny) 2014.06.13. 12:57:17

@leonito77: Fúúú az ilyenektől tudok a falra mászni (tényleg bocsi! :D). Ez van! :D

Én magyar vagyok, hol érdekel engem, hogy az olaszok hogyan csinálják? De tényleg! :D Ízlésem szerint, meg az ember ízlése szerint csinálom, oszt' ennyi. Mint írtam, teljesen egyszerűen, egyszerű fűszerekkel főzök. Próbáltam néha mindenféle izébizével, de az nem az én ízlésem/világom. Ezektől a szardella, meg zöldfűszeres fehérborecet, citromfű stb. én nem érzem, hogy jobb lenne. Mondom, ez én vagyok, sértődés ne legyen belőle! Nem főzök én sem magyaros kajákat (szóval nem arra kell gondolni, hogy paprikás krumpli és csülök pörkölt) de ezeket mindig ki szoktam hagyni a receptekből.

Van egy ismerős srác (talán te lennél? :O) aki egyszer jött hozzánk bográcsozni, ő akart főzni. Mondom ok! A bográcsos kaja: kurkumás pulykamell valami tejszínes szószban zsemlegombóccal. :D Kiakadt, hogy nincs otthon kurkumám! XD

TBal 2014.06.13. 13:05:16

@Bundabandi (Cookie Bunny): sütésheza legjobb a kukoricaolaj, az akkor sem lesz rákkeltö, ha odaégeted.

mütyür 2014.06.13. 13:07:24

@Bundabandi (Cookie Bunny): kurkumát én sem szeretem. de leginkább csak azért, mert olyan fura sárgássá teszi a kaját, nem szép :/

TBal 2014.06.13. 13:07:51

@Bundabandi (Cookie Bunny): nekem mostanság az a bajom, hogy a csípöset nem szeretik sokan, pedig van, ami anélkül félkarú óriás (vagy rabló), gondolkodtam is, hogy kéne szervezni valami kétszercsíp-klubot, aztán felváltva fözni...

leonito77 2014.06.13. 13:15:50

@Bundabandi (Cookie Bunny): Azt hiszem félreértettél. Én olasz ételeket írtam és abba ezek kellenek.

Nagyon szeretem a magyar konyhát, főzök is. Csülkösbablevest, rakott burgonyát, óvári karajt, Jókai Bablevest, marha/sertés/csirke pörköltet. Lecsót. Fasírtot, vagy írhatok szuper mindent bele receptet, ami kalóriában nagyon ütős, de eddig mindenki imádta.

Íme:

Kell hozzá:

1 sertésszűz.
1 fej vöröshagyma finomra vágva
2 gerezd zúzott fokhagyma
5 dkg vaj
egy kis napraforgó olaj
só, bors
házi kolbász (gyulai jellegű) 15 dkg karikázva
erdélyi szalonna kockázva (15 dkg)
15 dkg füstölt sajt
20 dkg trappista
4 dl főzőtejszín
egy deciliter száraz fehérbor
30 dkg csiperke felaprítva

Elkészítés:

A sertésszüzet ujjnyi vastag karikákra vágjuk, sózzuk, borsozzuk.

Olajat hevítünk magas falú serpenyőben, majd bele a vajat és magas hőfokon a szüzeket mind a két oldalon hirtelen elősütjük. (így a hús kívül finom kérget kap, ami megőrzi belül az értékes nedveket)

Ha kész akkor a húst kivesszük, félretesszük, bele dobjuk a szalonnát, kolbászt, meg a hagymát. Amikor a hagyma már üveges és a szalonna éa kolbász is kiengedte ízes zsírját, rádobjuk a gombát, magas lángon szépen megpirítjuk, majd ráöntjük a felér bort, átforraljuk, mehet bele a tejszín, majd a füstölt sajt. a szűzérméket lerakjuk egy tepsi aljára, rátesszük a jó sűrű ízes szószt, a tetejét megszórjuk a reszelt trappistával és mehet a forró sütőbe.

Addig kell sütni, amíg a sajt szépen megpirul. Párolt rizzsel tálalom.

Itt minden hozzávaló az első teszkóban beszerezhető, mindenki ismeri őket és általában szereti is.

Bundabandi® (Cookie Bunny) 2014.06.13. 13:15:54

@TBal: Óóóó a csípős az jóóóó, azt szeretem. :)

"milyen kuma? " lehet, hogy koma volt, csak én értettem félre? :D

TBal 2014.06.13. 13:39:09

@Bundabandi (Cookie Bunny): hát, kománál több kellett, hogy legyen, ha egyszer kur... :)

Akkor neked (bár nem tudom, a babos kajákért mennyire vagy oda, eddig erre még senki sem panaszkodott) az amerikai baked beans saját verziója:

legjobb, ha olyan edénnyel dolgozol, amit gázon és sütöbe is mehet.
kell hozzá (szimplább adaghoz)
2 kisebb konzerv (240g töltötömegü) vörösbab
1 hagyma
esetleg pár gerezd fokhagyma
édes pepperóni vagy ilyen mini paprika - kb. 100-150g, de fajtát és mennyiséget lehet kísérletezni.
kb. 1/3 Habanero csili (a kedvenc csípösítöm), kimagozva, nagyon apró kockákra vágva (gumikesztyü ajánlott)
0,8 deci (figyelem, csak 0,8) zöldségleves vagy húsleves - porból vagy kockából is jó
sok reszelt sajt

kis olajon a hagymát (+fokhagyma) pirítjuk kb. 5 percig, utána jön rá a darabolt paprika (+ habanero), ezt kicsit (1-2 percig) pirítani. utána jön a leves + lemosott bab, kevés sóval + viszonylag sok korianderrel. Ha rotyog már kb. 5 perce (persze keverve), jöhet bele a sajt egyik fele (nem szoktam vele spórolni, szeretem, ha jó sajtos), másik fele rá a tetejére, 15-20 percre mehet be a sütöbe (kb. 200 fok) és kész.
Lehet variálni darált hússal, kukoricával, lehet nem csípösen is készíteni, ilyenkor pl. cayenne-nel lehet utólag némi kakaót belevinni.

Bundabandi® (Cookie Bunny) 2014.06.13. 13:40:21

@leonito77: Akkor írok én is egyet (remélem megy fejből! :D)

Tejfölös gombaleves

Ízlés szerint -gomba, -répa, -petrezselyem gyökér, (lehet karalábé is, meg zeller)
- kis fej hagyma
- petrezselyem zöldje
- 1 pohár tejföl
- 1 tojás sárgája
- 1 kk citromlé
- egy pici vaj (kb. egy tk)
- só, bors (esetleg fehérbors)
- csipetke (liszt, tojás, só)

Megpirítom a hagymát olajon vagy vajon. Só, bors, zöldségek + felengedem vízzel. Ha nagyjából megfőtt, akkor mehet bele a gomba. Mikor az is kész, akkor a csipetke is mehet. Végül a tojássárgáját összekeverem a tejföllel, merek bele egy kanál levest. Lehúzom a fazekat a tűzről és belekeverem. Mehet rá petrezselyem, majd egy kiskanálnyi citromlé. Végül a tetejére egy kanálka vaj.

Eddig mindenki szerette és tök egyszerű.

mütyür 2014.06.13. 13:42:12

@TBal: most volt egy kis videószösszenet, vmi csilit lehetett kipróbálni. azok a vörös fejek a kóstolás után :DD

pretty kitty 2014.06.13. 13:42:20

Nekemisz van ed jo kisz lecepteeeem!!!!! :)))))))))

Hozzavalok:
12 cokidalaboz Doli jEdesz kekc
6 kocka foltosz Milka coki
8 cem M&M's
4 kolasz Halibo gumicukol
5 evokanal Nutella
1 doboz vanilijasz klemtulo
1 kisz whiskey (kinek mi camit kicinek!!!) ;))))))

Hozzavalokat vmi tal celuszegbe belebacni, jol occekevelni, esz malisz lehet zabalniiiii!!!! :DDDDDDDDDDDDDD

Szöszi 28 2014.06.13. 13:45:33

@TBal: Lehet nem koma, hanem kóma :D

TBal 2014.06.13. 13:50:00

@mütyür: én azt szeretem, ha a csípösség egyenletes egy kajában, és még nem tüzokádás szintü. Gondolom, hogy durva az a csilikóstoló, de azért azt nem töményn kell nyomni...

Az sokkal durvább, ha csípösség-löketek vannak, pl. van néhány Jalapeno elszórva egy pizzán, na azt meg szoktam könnyezni...

TBal 2014.06.13. 13:51:12

@Szöszi 27: akkor az illetö pszeudo-nekrofil lehet...

mütyür 2014.06.13. 14:01:50

@TBal: hát ebben most pont az volt a poén, hogy szépen megették a résztvevők :D

Bundabandi® (Cookie Bunny) 2014.06.13. 14:06:25

Gyors tejeskávé recept, késős reggelekre

Kinyitod a szádat és beleszóród az instant kávét, majd cukor (esetleg édesítő, a hízékonyak cukor nékül is fogyaszthatják (magukat)). A forralóból beöntesz ízlés szerinti mennyiségű vizet és gargalizálsz. Érdemes gyorsan csinálni, közben toporogni és "húúúú, húúúúú" hangot hallatni, mert a víz kissé forró lehet. Ha előtte panthenollal öblögetsz elkerülheted a durvább égési sérüléseket! (szerk.) Kb. 2 dl tejjel csillapítod forróságot, majd nyelsz egyet!

Egészségedre!

XD

Sadist 2014.06.13. 14:14:21

@TBal: A férfiak ösztönösen nyitottabbak az új dolgokra, kísérletezésre, új dolgok felfedezésére, a nők meg inkább maradnak a jól bevált dolgoknál. Ez is visszavezethető a genetikai különbségekre.
De most majd úgyis jön a rengeteg ellenpélda, hogy az asszony a kísérletezős, a pasi pedig a konzervatív.

Sadist 2014.06.13. 14:16:59

@TBal: "én nem vettem észre, hogy ez így általánosságban nemfüggö lenne"

Gondolom akkor azt sem vetted észre, hogy az újítók többéségében férfiak, legyen szó gasztronómiáról vagy atomfizikáról.

mütyür 2014.06.13. 14:20:36

@Sadist: jajjjneeee!!! most jönnek majd felemlegetni Curie-t meg Nájdzsellát :P

Bundabandi® (Cookie Bunny) 2014.06.13. 14:33:41

@mütyür: És itt vagyok pl. én is, mint atomfizikus! A női igen megmentője, az árral szemben úszás bajnoka, a kör négyszögesítője. :)

TBal 2014.06.13. 14:34:56

@Sadist: ehhez köze lehet azért annak is, hogy korábban nem igazán örültek annak, ha egy nö tanulni merészelt...

Sadist 2014.06.13. 14:43:49

@TBal: Ne kezdjük már megint...

Szöszi 28 2014.06.13. 14:48:35

@Sadist: DE! Kezdjétek, uncsizok, legyen valami történés :D

TBal 2014.06.13. 14:58:19

@Sadist: Nyilván mindkettö együttesen játszik bele ebbe, a te érvelésed is igaz lehet valamennyire, meg az enyém is - kb. olyan, mint hogy a C típusú egyének miért bünöznek nagyszámban, miért nem voltak képesek eddig saját államot alkotni, egyebek...

Sadist 2014.06.13. 16:14:05

@TBal: A társadalmi elvárások nem tudják megváltoztatni az alapvető természetet, csak erősíteni vagy gyengíteni valamilyen mértékben.
youtu.be/p5LRdW8xw70?t=21m20s
Ráadásul az emberek evolúciós léptékkel mérve nem régóta élnek társadalmakban.

Hurri Kán 2014.06.13. 16:54:06

Hát én tartósan nem hagynám, hogy borostásan beszóljon a szomszédnak. Főleg mivel az görény, ugye minek veszekedni, ha verekedni is lehet. További bölcs tanácsok: mindjárt kezd a délutáni meccs, hűtsetek be sört/bort/szódát, este pediglen szaporodjatok, sokasodjatok. Legalább is próbáljátok meg.

plantingC4 2014.06.14. 04:50:33

milyen zabálás ment itt :D

plantingC4 kedvenc uzsija :D

1 jó cigit csinálsz, amitől egy 30 fős általános iskolai osztály is kész lenne, narancslé vagy valami vitaminos legyen nyitva
egy fej vöröshagymát vágsz nem kockára, csak úgy szálra, disznózsíron pirítod üvegesnél tovább eggyel, kb. 10 p vagy te látod, hogy mekkora lángon, hogy halad
30 dkg csirkemájat előveszel és rárakod a pirított hagymára
nézed, vársz egy percig
hirtelen majorannát sokat szórsz, feketeborsot keveset darálsz a sülő májdarabokra
vársz, kicsit mozgatod a sercegő zsiradékban a májdarabokat, hogy ne csak egy oldalon süljön, anélkül, hogy szétvernéd őket
a sütés pontos idejét nem tudom megadni, mert attól függ meddig sütöd, hogy milyen átsülten/véresen szereted, milyen nagy/kicsi/közepes lángon csinálod, annyit tudni kell, hogy lehet 2 p és lehet 10 p is, de ha túlsütöd, gumis lesz és kemény, amit kerülnék a helyedben
ha volt eszed, már ez előtt főztél krumplit és mire elkészül a máj, egy időben frissen gőzölög a főtt krumpli is mellé
ha lusta voltál, akkor megszed a kedvenc kenyereddel is, én valami jó házikenyérrel enném
lehet utólag ismételni a fűszerezést, majoranna, feketebors, de immár fordítva...sok bors, nagyon kevés zöld
paradicsomot egyél hozzá, minden más salátakombó felesleges túlzás lenne ehhez
közvetlen fogyasztás előtt, a saját tányérodon, minden egyes májdarabot külön megsózol, ízlésed szerint...ooohh...:D
ha véletlen fél kilóból csináltál és maradt másnapra is, akkor a hűtőből kivett, hagymás zsírba fagyott májdarabokat, egy villával letrancsírozod és a pirítósodra kened, amit előtte fokhagymával dörzsöltél be, előtte szexeljetek, mert fokhagymázás után másabb a buli...:D.d:D:D
talán egy tányér eper elnyomja a hagymaszagot, mindenki kísérletezzen kedvére, nedvére :D

lóétvágyat mindenkinek!

Joe69 2014.06.14. 16:33:50

Én mondjuk leszarom a főzést, a kajaügyet,persze nekem főzhetnek,de nem elvárás:) Ez persze nagy negatívum a nőknél, mert a konyhabuzi pasi ugyebár igen vonzó nekik. Viszont nem is vagyok egy dagadt állat n évesen..

A posterinánál viszont tényleg gond lehet a dagadtság, bár a pasijára fogja, akit egyébként már nagyon kezd únni. Magára kéne már engednie valamelyik leselkedő szomszédot, persze az igazi valami fiatal srác lenne, nem nyálcsorgató vénember..

Egy jó szeretőzés feldobhatja akár az alapkapcsolatot is, csak jól kell szervezni. Ehhez viszont egy alapvető önálló életvezetési kultura is kell, ami tapasztalataim szerint az átlagos magyar prolikörnyezetben, ahol rengeteg a "sodródó" ember a szociológusok szerint, nem jellemző.
süti beállítások módosítása