Mi így jártunk, most itt vagyunk. Te hogy jártál? Oszd meg velünk az ellenkező nemmel kapcsolatos tapasztalataidat, vagy épp kérj tanácsot, mi segítünk. Vagy így, vagy úgy! Vagy csak jót nevetünk, de nem csak rajtad, magunkon is.
Levelet ide várunk: igyjartunkblog@gmail.com
Mi IJnk, ki vagy a blogoszférában, jegyeztessék meg a te URLed, jöjjön el a te autoposztered, legyen meg a te elsőzésed, mint a gépen, úgy a telón is! Mindennapi pináját add meg Dövannak ma, és bocsásd meg Jokkának az MNKzást, miképpen a kislánynak is megbocsátják a "transzformációkat"! És ne vígy minket a kényelmi állandóba, de szabadíts meg minket a Coelhótól! Mert tiéd az oldalsáv, a tartalom és a sávszél mindörökké. Úgy legyen.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Papírsárkány 2015.01.07. 08:20:35
leonito77 2015.01.07. 08:21:34
Tessék, itt egy fogalmazni tudó poszter. (biztos nem Ákos) :)
Nagyon szép zöngemény, de azért kíváncsi lennék én, mi lehet a színfalak mögött, az asszony meséje is érdekes, lehetne, hogy ő hogyan látja a dolgot.
Az mindenesetre valószínű, hogy a gyerekekkel zsarolja, mert itt ez a mondat:
" Akkor minek maradok? Menjek, ő nem haragszik.De én azt gondolom, hogy ha egy férfi gyereket vállalt, akkor nevelje is fel őket, a szerelmi agybajai ellenére"
Azt hiszem a gyerekek felnevelése és az elválás nem ugyanaz. Meg aztán nem tudom a poszter miből gondolja, hogy a gyerekei sík hülyék, vagy vakok és nem veszik észre az otthoni drámát?
Éljen hazugságban a megálmodott egzisztenciájával, kirakat életével. (ja ott a retkes kúrótanyán lehet, hogy rájött, hogy a pénzen túl más is boldoggá tehet egy embert)
Papírsárkány 2015.01.07. 08:38:36
ilyenkor egyébként mindig felmerül bennem a kérdés, hogy lehetnek ennyire életképtelenek emberek ennyi idősen
TBal 2015.01.07. 08:40:00
Bundabandi® (Cookie Bunny) 2015.01.07. 09:06:51
Az egész poszt alatt néha sajnáltam szerencsétlent, néha meg az undor fogott el. Számomra felfoghatatlan, hogyan képesek az emberek szerelem nélkül házasodni, gyereket csinálni. Mi a fontos az életben? A ház, az autó, a feleség (akibe nem szerelmes)? Jó, a gyerek az más... Miért jó így élni? Mi a jó ebben, hogy megvan "mindene", de ami igazán fontos, pont az nincs és erre 40 évesen döbben rá? És lehúzott az életéből 40 évet így. Azokat a dolgokat amiket átélsz, megélsz, megtanulsz, akár a "fa ágán ülő egerésző ölyv kontúrjai", azok amik igazán a tieid! Ezek a pillanatok, érzések amik fontosak, nem kezdheted újra, ha elszúrtad. Örvendetes, hogy a poszter erre rájött ennyi idő után, csak éppen 5 ember sorsát/életét forgatta fel kicsit vele...
Bundabandi® (Cookie Bunny) 2015.01.07. 09:07:39
leonito77 2015.01.07. 09:10:27
Amúgy személy szerint, azaz pontosabban számomra teljesen életidegen, hogy ha egy nővel én ilyen jól érzem magam, akkor otthon kötelességszerűen le tudjam a minimum numerát. Ez nekem nem menne több okból sem.
A másik fele meg az asszony, hogy van gusztusa lefeküdni a férjével, mikor tudja, hogy a másik nőt sokkal jobban kívánja?
Vagy lehet, hogy nem is szexelnek már?
@TBal: Na jó, de ha már eltüntetted a dns-t magadról akkor tulajdonképpen a szép szavak mögött egy hazug, csaló fazon áll. Mondhatni a szar akkor is szar marad, ha szépen be van csomagolva.
Papírsárkány 2015.01.07. 09:11:59
és ki tudja, mióta...
Bundabandi® (Cookie Bunny) 2015.01.07. 09:14:54
leonito77 2015.01.07. 09:22:48
Azért 40 évesen a szexről lemondani? Szerintem az asszonyra már sohasem állna fel neki... maximum már csak egészségügyi okokból és szerintem a nő is így gerjedne gyermekei apjára.
El tudom képzelni azt a maximum 2 perces aktust: Öltözet marad, bugyi félre és kész. Pont mint mikor vizelni megy az ember.... ez aztán perspektíva.
De azért mondok valamit. A poszter jár majd még megy üzleti tárgyalásra és lesz megint majd egy nő, akit a rét királynőjének szólítva dönt meg motelben.
Ahelyett, hogy elválna a francba, növesztene egy kicsit szilárdabb gerincet és akkor még lenne pár jó éve férfiasság terén.
Papírsárkány 2015.01.07. 09:26:49
Namely 2015.01.07. 09:30:08
Bundabandi® (Cookie Bunny) 2015.01.07. 09:30:14
Papírsárkány 2015.01.07. 09:33:12
- 22 évesen meggyőzte magát, hogy nem képes szerelmes lenni
- 22 évesen házasodott
- olyan szóvirágokat irkál, hogy Oravecz Nóri megirigyelné
Amúgy: "A vállalkozásaim kezdtek befutni, a gyerekek száma örvendetesen növekedett, míg egyszer csak észre nem vettem, hogy felesleges vagyok otthon, a kutya nem foglalkozik velem."
Na, itt dugtak utoljára. Előtte is már csak kötelességből, havi 1-2szer, az általad leírtak szerint kb.
TBal 2015.01.07. 09:41:40
Én speciel nem érzem, hogy hazug vagy csaló lenne. Ö is okos már utólag, mert egy olyan oldalát ismerte meg, amelyröl elötte nem is tudott hogy létezik, elöbújt az ellenforradalmár a sötétböl, és nem reszketett. Persze lehet, hogy ha szerelemböl házasodott volna, akkor is ellaposodott volna, aztán jött volna egy új. De lehet, hogy nem.
TBal 2015.01.07. 09:42:53
leonito77 2015.01.07. 09:52:38
A házasságok zöme ellaposodik, tudom, volt nekem is egy 7 évig tartó kapcsolatom. Ellaposodott és vége lett. Az a baj az ellaposodással, hogy, ha az embernek nincsen elég tapasztalata és elég lusta is, akkor észre sem veszi, vagy, ha igen, akkor sem törődik vele.
A poszter is egyszer csak észrevette, hogy már csak füvet nyír otthon. Valahogy eljutott ide a dolog. És ezen a ponton a poszter tulajdonképpen az asszony nyakába is igyekszik varni a felelősséget. Haha.
A gyerekek nevelése csak rizsa amúgy.
Aki képes 2 évig ilyen álságosan élni, az húzza le magát a budin, mert nincsen vér a pucájában cselekedni.
Idejön sajnáltatni magát, hogy mekkora barom, mert hogy kiszúrt magával. pedig az egész családjával kiszúrt, majd az élet kifizetteti vele a számlát.
Namely 2015.01.07. 10:05:48
Papírsárkány 2015.01.07. 10:05:51
TBal 2015.01.07. 10:07:18
Bundabandi® (Cookie Bunny) 2015.01.07. 10:10:46
Mondjuk tök mindegy már, mert megtette. Azért érdekelne, hogy mi vezette anno? Miért kellett mindez? 40 évesen ért el odáig az érzelmi fejlődése, hogy rájött, mi a fontos? És akkor most még mindig ott tart, hogy a gyerekei előtt nem akar lebőgni, hogy milyen egy faszkalap, ezért fenntartja a látszatot? Ez az ember egy kirakatban él! Meg akar felelni valaminek/valakiknek még mindig. Ennyire fél úgy élni az életét, ahogyan valójában szeretné?
leonito77 2015.01.07. 10:11:33
Képzeld el, hogy érveljen majd egy vitában a fia ellenében mondjuk tisztesség kérdésében? A gyerek azonnal vissza replikázna, hogy miért fater, te is hazudtál évekig nem?
A gyerekben nem sok tisztelet alakul ki így... És ez ugye senkinek sem jó. Az a gerinc az nagyon fontos alkatrész.
Papírsárkány 2015.01.07. 10:13:26
Pontosan.
Papírsárkány 2015.01.07. 10:18:05
Amúgy is kb. MINDENKI hazudik (csak van aki magának is hazudik arról, hogy ő nem), rohadtul nem ettől függ, hogy a gyerek-szülő viszony milyen lesz. Attól függ, hogy miben és miért hazudik.
Plusz a gyerekek lehet észre se vesznek az egészből semmit (persze, tudom, az a "séma", hogy ők aztán mindent megéreznek, de ha már kamaszok, PONT leszarják, mi van otthon, magukkal vannak elfoglalva)
hany eves a kapitany 2015.01.07. 10:23:09
Amúgy szerintem ilyenkor el kell válni és kész.
hany eves a kapitany 2015.01.07. 10:25:18
TBal 2015.01.07. 10:26:28
Ez elég kockakérdés. Az addigi tapasztalatai alapján úgy gondolta, hogy a szerelem az nem az ö kenyere, nem érezte, hogy lehetne szerelmes, nem tudta, milyen. Az akkori eszével hozott egy racionális döntést, aminek jó és rossz kifutása egyaránt lehetett - itt a rossz jött be. Úgy gondolta, hogy le fogja tudni élni az életét ezzel a növel, boldogságban aztán kiderült hogy mégse.
Amúgy fura a szerelem számonkérése pont töled, mintha te nem tudnád tapasztalatból, hogy mekkora garancia az bármire is.
Papírsárkány 2015.01.07. 10:27:16
TBal 2015.01.07. 10:36:49
Igen, tényleg nem ápolta a kapcsolatát, valószínüleg ebben fifti-fifti hibásak a párjával, de ugye ez mással is megtörtént már, példának okáért, gyanítom, veled is. Csak te nem csináltál gyerköcöt, így nem sokat borítottál. A hapsi szerintem csak nem akarja egyik végtagját sem levágni, pedig sajna ebben a szituban minimum kettöt le kell. Fürész papa csapdája.
Bundabandi® (Cookie Bunny) 2015.01.07. 10:53:20
"Amúgy fura a szerelem számonkérése pont töled, mintha te nem tudnád tapasztalatból, hogy mekkora garancia az bármire is. "
Hmmm? Ezt nem igazán értem.
TBal 2015.01.07. 10:59:22
leonito77 2015.01.07. 11:02:22
Úgy látom a fogalmazásom kissé sarkos lett. Nem ítélem el a hapsit, csak ugye valóban a csaló és hazug szavak erősek. De lépjünk túl ezen... átfogalmazom egyszerűbbre:
Szerintem a poszter balfasz!
Azt hitte mindent elért az életben, aztán rájött, hogy létezik egy másik élet is. Megpróbálta ezeket párhuzamosan élni, de sajnos az élet azt valahogyan sohasem engedi, úgy biztosan nem, ahogy az ember szeretné.
Poszterünk jól tenné, ha rinyálás helyett gondolkodna.
TBal 2015.01.07. 11:04:47
Hát, a mondanivalód kb. az, hogy a pasi nem szerelemböl házasodott, ne csodálkozzon, hogy ez lett a vége. Logikailag ezeket lehet felépíteni a te mondandódra:
Ha valaki nem szerelemböl házasodik, akkor a kapcsolatnak rossz vége lesz.
illetve amit sugallsz:
(Csak) akkor lesz boldog egy kapcsolat, ha szerelemböl választja egymást a két fél.
Én ezzel szemben vitatom mindkét állítást. Ugye neked is voltak hosszú, szerelmes kapcsolataid nem épp szuper végzödéssel, másrészt meg nem tudok még statisztikákat se, ami legalább azt alátábasztaná, hogy több szerelemböl kötött kapcsolat/házasság ér boldog véget, mint nem szerelemböl kötött. Te tudsz ilyet?
Hurri Kán 2015.01.07. 11:08:51
TBal 2015.01.07. 11:11:54
TBal 2015.01.07. 11:12:27
Bundabandi® (Cookie Bunny) 2015.01.07. 11:14:00
Papírsárkány 2015.01.07. 11:15:14
Hja, csak "nem-szerelemből" meg mi a fasznak házasodni? :) (najó, pontosítok: mi a fenének egyáltalán házasodni :) )
@leonito77: na, így érthetőbb valóban, mire gondolsz
@Bundabandi (Cookie Bunny): Van akinek ez nem olyan magától értetődő. Van aki meg úgy születik, hogy a "vérében van". Emb... lénytípus kérdése.
Papírsárkány 2015.01.07. 11:16:44
Ha tudnánk racionálisan gondolkodni a szerelemről, akkor mondhatnánk, hogy ez igazából nem is olyan gáz (sőt, a faszi egy mázlista :) ). Hiába, a szerelem öl, butít és dezinficiál. Ja nem, ez utóbbi az alkohol.
Bundabandi® (Cookie Bunny) 2015.01.07. 11:19:59
Pontyosan! Én így gondolom.
"nem tudok még statisztikákat se, ami legalább azt alátábasztaná, hogy több szerelemböl kötött kapcsolat/házasság ér boldog véget, mint nem szerelemböl kötött. Te tudsz ilyet? "
Nem tudok. Viszont nálam a második nem létezik. Ha már egyszer valami miatt itt kell élnem ezen a bolygón, akkor szerelmes akarok lenni és lubickolni az érzelmekben (akár jó, akár rossz) egész életemben. Egyébként nem látom értelmét az egésznek. :D
hany eves a kapitany 2015.01.07. 11:20:49
Valószínűleg a szerelem hiánya miatt tudtak eljutni addig, hogy le se szarták egymást. És lehet, hogy ezért nem szabad szerelem nélkül házasodni. Franc tudja. Mert ugyanakkor TBal-lal is egyetértek, a szerelem se garancia a világon semmire, főleg nem a tartósságra :D Most akkor hogy van ez?! :D
TBal 2015.01.07. 11:23:57
Miért olyan nagy dolog az a szerelem amúgy? Intenzív, narkotikus állapot, ahol amikor benne vagy, azt hiszed, örökké fog tartani, aztán meg csodálkozol, amikor mégsem. Szerintem sokkal célszerübb más alapra helyezni a házasodást, de persze más gondolhatja másképp, akár mindenki más is rajtam kívül.
@Bundabandi (Cookie Bunny): én pl. nem vagyok egy szerelmes típus, de nekem is van számtalan öröm az életemben, olyanok, amiket valószínüleg te nem találnál örömtelinek. Érem én, hogy te belehalnál az ilyenekbe, csak fura, hogy te sokadszor jössz elö ilyen érveléssel a posztok alatt, hogy te ilyen vagy, tehát mindenki ilyen, és így adsz tanácokat, illetve értetlenkedsz. A poszt végére megegyezünk páran veled, hogy mindenki különbözik, másnapra elfelejted, és kezded újra ugyanazt a verklit. Én meg ezt nem értem, hiányolom a fejlödést... :)
Bundabandi® (Cookie Bunny) 2015.01.07. 11:25:11
hany eves a kapitany 2015.01.07. 11:26:06
De hát a nagy intenzitású szerelem benned is elmúlik pár év alatt, nem? Gondolom ezzel párhuzamosan a lubickolás is megszűnik, nem? Ilyenkor mi szokott lenni benned? :) Vagy arra gondolsz, hogy nem szokott elmúlni teljesen? :)
Bölcs Jaroszláv 2015.01.07. 11:38:21
Ami a posztert illeti, nem is tudom ki írta, de igaza volt: a poszter egy szimpla balfasz. Mostanra érte el azt az érzelmi/intellektuális fejlettségi szintet, hogy érdemes lenne elgondolkodnia a családalapításon, eddig ez szerverhiba volt. Más szavakkal mostanra a IQ-ja talán már majdnem megegyezik a lábméretével, még eddig ezt nem mondhatta el magáról.
Bundabandi® (Cookie Bunny) 2015.01.07. 11:39:07
Bölcs Jaroszláv 2015.01.07. 11:41:39
Hát ide egy "klasszikus" versrészlet illik: "a szerelmem, mint a virsli, elfogyott. Én szegény mit kezdjek a megmaradt mustárral?"
:)
Bundabandi® (Cookie Bunny) 2015.01.07. 11:49:46
Bundabandi® (Cookie Bunny) 2015.01.07. 11:51:59
Bölcs Jaroszláv 2015.01.07. 12:00:07
:)
Bundabandi® (Cookie Bunny) 2015.01.07. 12:03:08
Papírsárkány 2015.01.07. 12:17:41
@Bölcs Jaroszláv: "akkor az valami egészen groteszk paradigmaváltás lenne (vagy valami ehhez hasonló f@szság), tekintve, hogy ugye a racionalitás az nem más, mint a közgazdaságtanból jól ismert költség-haszon elemzés (azaz a legkisebb költséggel a legnagyobb hasznosságot előállítani saját magunk számára), míg a szerelem, mint irracionális, azaz érzelmi motiváció, ezzel pont köszönőviszonyban se nem van. "
Hangsúlyozom, "gondolkodni a szerelemRŐL", tehát nem "racionálisan szerelmesnek lenni". Avagy: ha képesek lennénk a szerelmet magát tisztán értelmi alapon végiggondolni, mire is jó, hova jutnánk (pl. arra , hogy kizárólag a gének fennmaradására jó, pusztán "üzleti" és egyéni szempontból nem valami hasznos)
Papírsárkány 2015.01.07. 12:20:13
Mások is ilyenek ám, csak náluk az a valaki mindig más :)
TBal 2015.01.07. 12:20:31
És egyébként meg beleképzelheti magát az ember a másik ember fejébe, megismerheti a szabályait és a belsö rugóit, és adhat az alapján tanácsot, hogy az illetönek mi fér bele. Én pont hogy igyekszem mindig elkerülnia magamból kiindulás csapdáját. Pl. egy monogám embernek nem fogom azt mondani, hogy miért nem kefél összevissza, mert neki az nem fér ele, az nem az ö szabályai szerint van.
No, szóval szerintem a mindenki magából indul ki az egy bazinagy önigazolás, semmi több.
TBal 2015.01.07. 12:24:54
"csináljunk hotdogot, van nálam virsli,
ha te is úgy gondolod, kell még egy kifli,
hogyha jól dolgozunk, mindjárt jön a mustár,
de ha ketchupod van, akkor inkább szóljál!"
Bundabandi® (Cookie Bunny) 2015.01.07. 12:34:53
Egyébként a mostanival mi a bajod? Mert úgy írsz, mint akit sért valamiért az, amit írtam. "Mi fáj? Gyere mesélj!" :D
gizi6 2015.01.07. 12:35:15
Papírsárkány 2015.01.07. 12:39:28
Bundabandi® (Cookie Bunny) 2015.01.07. 12:47:16
"És egyébként meg beleképzelheti magát az ember a másik ember fejébe, megismerheti a szabályait és a belsö rugóit, és adhat az alapján tanácsot, hogy az illetönek mi fér bele."
Honnan tudja egy posztból, hogy a posztolónak milyen szabályai és belső rugói vannak? Nem is ismeri. Ennek következtében csak úgy tud tanácsot adni, hogy a hiányzó infókat kiegészíti saját maga. Ha meg már ezt teszi, akkor a saját szűrőjén átnyomja, vagyis már benne lesznek a saját kis dolgai is. Ez elkerülhetetlen. Még akkor is elkerülhetetlen, ha jobban ismeri az illetőt. Mindent nem tud számításba venni, olyan nincs, mert ő nem az az ember. És pont ő hangoztatja, hogy minden ember más...
Papírsárkány 2015.01.07. 12:52:21
Nem csak ő mondja, te is ezt mondod itt: "a saját szűrőjén átnyomja, vagyis már benne lesznek a saját kis dolgai is. Ez elkerülhetetlen." vagy "Mindent nem tud számításba venni, olyan nincs" stb
Ebből úgy tűnik szerinted nem működik (és/vagy te nem vagy képes rá , nem gondolod, hogy bárki képes rá). Szerinte meg igen.
Más: "Ennek következtében csak úgy tud tanácsot adni, hogy a hiányzó infókat kiegészíti saját maga."
Pont az a baj néha, hogy túl sok mindent költünk hozzá, talán épp, hogy nem kell kiegészíteni.
Papírsárkány 2015.01.07. 12:57:43
Ezzel az a baj, hogy nagyon sok kapcsolatban nem egyik napról a másikra romlik el minden hirtelen (max. utólag, kívülről, a leírásból látható így), hanem szépen lassan fokozatosan (a chihuahua-k se egy farkasból pottyantak ki :) )
Elbaszni persze ott baszta el, hogy afféle "mert így szokás" hülyeségből házasodott, vállalt gyereket.
Bundabandi® (Cookie Bunny) 2015.01.07. 13:03:20
"Te meg pár felszínes infó alapján beleképzeled magad a másik helyébe a SAJÀT érzelmeiddel és gondolataiddal, és értetlenkedsz/ítélkezel. Ez pont hogy nem empátia, hanem felszínes ítélkezés."
Erre mondtam én, hogy ő ugyanezt teszi, mert nem lehet teljesen elvonatkoztatni magunktól, plusz nincs is elég infó ehhez. Akkor miért lenne az enyém ítélkezés, az övé meg empátia?
Bölcs Jaroszláv 2015.01.07. 13:08:06
:)
@Bundabandi (Cookie Bunny): @Lord Papírsárkány: egészen szimpik vagytok már egy ideje ahogy így elvitatkoztok egymással: mint egy jó, öreg házaspár. Ideje lenne együtt járnotok!
:)
Papírsárkány 2015.01.07. 13:08:16
"Már bocsánat, de soha nem fogsz tudni úgy empatikus lenni a másikkal, hogy a saját érzelmeid, tapasztalataid, gondolataid szűrőjén ne menjen át az egész. Nem fogsz tudni a másik fejével gondolkozni SOHA!"
Erre írtam, hogy "Pedig bizony az empátia fogalomnak nem csak az együttérzés a része, hanem az a képesség, hogy megpróbáld a dolgokat az ő szemszögéből/nézőpontjából látni, átélni, érezni stb."
Ergo valójában pont úgy lehet ténylegesen empatikusnak lenni, ha képes vagy arra, ami szerinted nem lehetséges.
Az a "ti harcotok" kis rambók és rambinák, hogy melyikőtök empatikus vagy sem :)
Papírsárkány 2015.01.07. 13:09:30
Bölcs Jaroszláv 2015.01.07. 13:18:00
:)
gizi6 2015.01.07. 13:19:30
Szerintem nincs igazad. Én pl. kb. értem, és megértem, hogy valaki miért szereti a sóskát, attól függetlenül, hogy nekem túl savanyú, úgyhogy szerintem elég empatikus tudok lenni azzal az illetővel ilyen téren. Értem én, csak nem értek vele egyet.
TBal 2015.01.07. 13:22:30
@Bundabandi (Cookie Bunny): Törekszem a lehetö legjobb empátiára, próbálom a lehetö legtöbb faktort figyelembe venni. persze nem vagyok tökéletes, többször benézek dolgokat, de törekszem a lehetö legjobb megismerésre. Nálad ezt egyáltalán nem látom, csak hogy csinálod a magad módján, és közlöd, hogy a tiednél magasabb szintet márpedig nem lehet elérni.
A másik faktor, hogy próbálok mindig jóindulatúan közelíteni az itteni alanyokhoz nem ítélem el öket, hacsak nem ordít róluk, hogy büdösbunkó prosztók.
Bundabandi® (Cookie Bunny) 2015.01.07. 13:28:31
Még élek! Nem haltam meg! XD Hűűű de jól vagyok!
Bundabandi® (Cookie Bunny) 2015.01.07. 13:34:45
"közlöd, hogy a tiednél magasabb szintet márpedig nem lehet elérni."
Hol tettem én ilyet? Hol a híres empátiád, hogy beleérzel belelátsz abba, hogy a másik mit, miért tesz? Ismerd meg belső rugóimat és szabályaimat! Eddig még nem igazán sikerült. Benézted. :P :)
Itt a legfelsőbb szinteken egyébként sem ér el hozzám a zempátiád! XD
Bölcs Jaroszláv 2015.01.07. 13:36:37
:)
@Bundabandi (Cookie Bunny): "Még élek! Nem haltam meg! XD Hűűű de jól vagyok!"
Ez csak átmeneti állapot! Idővel meg fog szűnni!
:)
TBal 2015.01.07. 13:37:40
Amúgy teljesen legitim, ha hazugnak meg csalónak mondod, csak ne kavarj az értelmén a szavaknak. Ha vállalod, hogy ezekkel egyben el is ítéled az illetöt, akkor az a te véleményed. Más, mint az enyém, meg rákérdezhetek a megalapozottságára, de attól még koherens, korrekt.
Ami az öszinteséget illeti: azt felejtik el sokan, hogy azt nem csak adni, hanem kapni is tudni kell. Ha az ember tudja, hogy egy öszinte kommunikációt a másik fél egyszerüen nem fogadna be/el, akkor azzal valószínüleg nem leszel öszinte. Fordítva is igez, ha bármi öszinte kellemetlen hírtöl kiakadsz (szélsöséges példa, hogy régen kivégezték a rossz hír hozóját), akkor veled nem lesznek öszinték, és nem hibáztathatod a környezetedet, amiért nem azok veled.
Itt azért vagyok megengedö, mert ezt a faktort nem ismerem, mármint hogy a feleség ezt hogy fogadta volna. Egyébként valószínüleg a pasi "csak" nem akart neki fájdalmat okozni, és addig tartotta magát ehhez, amíg csak tudta, nem esett le neki, hogy az nem opció.
Viszont ilyet szerintem csak nagyon fejlett IQ-val/intellektissal lehet megbeszélni. Hogy az ember azt mondja, hogy inkább okozz fájdalmat, megbirkózok vele, akkor is az igazat szeretném tudni. Egy ilyen szitut egyébként én anno meg tudtam beszélni a párommal, és azóta is tartom, hogy kb. ezerböl egy ember reagált erre olyan pozitívan/megértöen, ahogy ö reagált - nem vetek erre az illetöre követ azért, mert a maradék 999-be tartozik.
Papírsárkány 2015.01.07. 13:40:24
@gizi6: Szerintem meg nem mondtál ellent nekem. Az empátia nem feltétlen arról szól, hogy egyet is értesz a másikkal, csupán arról, hogy képes vagy az ő körülményeiből / gondolkodásából / érzelemiből kiindulni a sajátod helyett, felfogni, hogy ő miért más és gondolkodik / érez máshogy, mint te (vagy egyáltalán, hogy ő bizony más és máshogy gondolkodik/érez)
(Az ételes példa azért necces amúgy, mert ízlés kérdésében max. odáig lehet jutni, hogy megérted és elfogadod, hogy másnak más, ott nem nagyon vannak racionális nézőpontok, szóval nem is nagyon van szerepe az empátiának)
@TBal: nem állok én ki senki mellett, csak zavart, hogy keverednek a fogalmak :)
Azzal pl. deklaráltan nem értek egyet, hogy " csak hogy csinálod a magad módján, és közlöd, hogy a tiednél magasabb szintet márpedig nem lehet elérni."
Bundás nem egózik, csak nyomi :)
@Bundabandi (Cookie Bunny): ezen segíthetünk :)
Papírsárkány 2015.01.07. 13:44:40
Arról nem is beszélve, hogy nem mindent lehet "megbeszélni".
Senkit se lehet pl. rábeszéléssel / alkudozással rávenni arra, hogy érezzen valamit, amit már nem érez.
TBal 2015.01.07. 13:46:32
Meg volt a "mindenki magából indul ki" axiómád, azzal is gyakorlatilag ezt mondtad.
TBal 2015.01.07. 13:53:23
Bundabandi® (Cookie Bunny) 2015.01.07. 13:55:24
Bundabandi® (Cookie Bunny) 2015.01.07. 13:57:03
TBal 2015.01.07. 14:00:38
Senkit se lehet pl. rábeszéléssel / alkudozással rávenni arra, hogy érezzen valamit, amit már nem érez. "
Ez tény, de az érzések gyakran köthetök bizonyos cselekedetekhez, viselkedésekhez. Van, hogy egy szituációban tanúsított magatartás öli ki az érzelmeket, ott esetleg esély van visszaszerezni, ha az illetö megváltozik, tanul a dologból. Csak sokszor nem tudatos, hogy milyen viselkedések váltják ki az érzelmeket. Szóval szerintem lehet karbantartani az érzéseket, csak nem úgy, hogy légyszi érezd ezt, hanem hogy egyebeken dolgozunk, és lesz neki kellemes mellékhatása.
Nálam pl. alapszabály, hogy ne nyeljünk le feszültséget, hanem próbáljuk mindig megbeszélni, mindkét fél számára megnyugtatóan lezárni a dolgokat - és ezért igen intenzív baszogatásra is hajlandó vagyok. Viszont talán ezért áll még a kapcsolatom...
TBal 2015.01.07. 14:01:26
-Édesapám, ki fingott?
-Nem!
:)))
Bundabandi® (Cookie Bunny) 2015.01.07. 14:01:37
Bundabandi® (Cookie Bunny) 2015.01.07. 14:04:48
de gyakorlatilag ezt kommunikáltad -> nem
Pl. a saját szürös bekezdéseddel, hogy nem tudom kiiktatni... teljesen talán nem, de felismerhetem, hogy az az én szüröm, és háttérbe szoríthatom ->nem
Meg volt a "mindenki magából indul ki" axiómád, azzal is gyakorlatilag ezt mondtad -> nem
Ma én vagyok a NEM ember. Egy állat, egy nyúl. :)
TBal 2015.01.07. 14:08:59
Papírsárkány 2015.01.07. 14:09:29
Persze ebben a kapcsolatban eleve esély sem volt ilyesmire, gondolom feleség szépen lassan rájött, hogy sose szerették.
TBal 2015.01.07. 14:10:35
Amúgy oké, szerintem innentöl nehéz lesz a kérdésben érdemi vitába bonyolódnunk... :)
Papírsárkány 2015.01.07. 14:10:48
Papírsárkány 2015.01.07. 14:13:20
Bundabandi® (Cookie Bunny) 2015.01.07. 14:44:21
Papírsárkány 2015.01.07. 14:51:12
gizi6 2015.01.07. 14:56:38
Szerintem mindenki ezt csinálja empátia alatt, Bundabandi is.
Bundabandi® (Cookie Bunny) 2015.01.07. 14:58:51
Namely 2015.01.07. 15:04:20
Na jó, felhasználjuk:
Próbáljátok seggbe, és a szövegből csöpögő nyállal síkosítsatok!
Bundabandi® (Cookie Bunny) 2015.01.07. 15:04:44
Papírsárkány 2015.01.07. 15:08:08
upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/1c/DisneyQueenHearts.jpg
Papírsárkány 2015.01.07. 15:12:27
Bundabandi® (Cookie Bunny) 2015.01.07. 15:15:15
Papírsárkány 2015.01.07. 15:41:36
Bundabandi® (Cookie Bunny) 2015.01.07. 15:50:46
Papírsárkány 2015.01.07. 15:53:27
Joe69 2015.01.12. 16:19:41